التهاب

#
مقاله |

التهاب

# مدت زمان مطالعه 2 دقیقه
inflammation

التهاب فرآیندی است که طی آن گلبول های سفید خون فعال شده و ترکیبات شیمیایی خاصی را آزاد می‌کنند. این روند نوعی پاسخ دفاعی است که سیستم ایمنی بدن برای مقابله با آسیب‌های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک انجام می‌دهد.
التهاب دو نوع حاد و مزمن دارد. التهاب حاد مدت زمان نسبتا کوتاهی دارد و با توجه به میزان آسیب از چند دقیقه تا چند روز طول می‌کشد. التهاب مزمن به صورت آهسته و طولانی مدت می‌باشد که از چند ماه تا چند سال ادامه می‌یابد. علایم و شدت التهاب را نوع آسیب، بافت درگیر و توانایی بدن برای غلبه بر آن تعیین می‌کند.
علائم اصلی التهاب عبارتند از:
درد، قرمزی، تورم، گرمی و محدودیت حرکتی

 

دیکلوتان

داروی دیکلوتان پیوسته رهش با نام ژنریک دیکلوفناک سدیم (به شکل قرص‌های خوراکی 100 میلی‌گرمی) از دسته داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی می‌باشد. این دارو اثرات ضد التهاب و ضد درد دارد و فاقد ترکیبات کورتیکواستروئید (کورتون‌ها) است.

داروهای این دسته برای کنترل التهاب و تسکین دردهای خفیف و متوسط ناشی از مشکلات مفصلی مانند آرتریت روماتوئید، اسپوندیلیت آنکیلوزان، استئوآرتریت و نقرس حاد و مشکلات عضلانی اسکلتی مانند پری آرتریت، تاندونیت، تنوسینویت و بورسیت و سایر انواع دردهای ناشی از تروما یا ضربه مانند شکستگی‌ها، پیچ خوردگی‌ها، دررفتگی‌ها، کشیدگی‌ها و کمردرد و دردهای پس از عمل جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تاریخ انتشار

1401/05/22